Радови на деоници брзе пруге од Новог Сада до Суботице и државне границе иду према плану, наводе из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и додају да су и извођачи и подизвођачи спремни да заврше све у складу са новим роком, који је за три месеца краћи од првобитног. Већина објеката на територији Суботице већ је завршена, ускоро ће у саобраћај бити пуштен надвожњак на Чантавирском путу, док ће Мајшански мост за друмски саобраћај бити отворен крајем маја или почетком јуна, кажу надлежни. Сама брза пруга биће завршена до краја јула, након чега крећу провере статике и динамике.
Иако је пруга требало да буде завршена до краја године, председник Србије Александар Вучић недавно је у јавност изашао са информацијом да ће то бити и раније и то за три месеца. Из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре појашњавају да су сви актери овог великог инфраструктурног пројекта спремни на померање рока. На територији Суботице, од планираних шест објеката на брзој прузи већина је завршена, наводи помоћница министра Анита Димоски.
„Сада са лакоћом можемо да причамо о овим роковима, зато што смо већи део објеката на територији Суботице завршили, то су подвожњаци у Бајнатској и Улици Максима Горког, у Косовској, те надвожњак на 179. километру. Оно што је сада остало да се решава је Мајшански мост, који је почео пре месец, два дана. Он ће такође бити завршен и иде у темпу како је и планирано, а то је крај маја, почетак јуна, тада је планирани рок за пуштање друмског саобрћаја преко њега.“
Када је подвожњак у Лошињској улици, односно код Пионира у питању, тамо су радови везани за изградњу колектора, која се одвија сукцесивно од прве недеље септембра.
„То је разлог дужини те врсте радова, која је предуслов да би могли да се отпочну радови на изградњи самог подвожњака. Што се тиче приступних саобраћајница, почело је извођење тзв. „у-када“. Органичавајући фактор за ове инжињерске објекте јесте водовод који мора на два места бити проходан“ – додаје Димоски.
Због брзине којом ће се возови кретати, пруга мора да буде ограђена заштитном оградом, па ће досадашњи атарски прелази преко пруге такође бити усмерени на надвожњаке или подвожњаке. На улазу у град, на Чантавирском путу, такође ће ускоро бити завршен надвожњак преко брзе пруге.
„Тамо је у току испитивање пробним оптерећењима и у наредних недељу, две, најкасније три биће свакако и он пуштен за саобраћај.“
Када је сама пруга у питању, она се састоји од доњег строја са шинама, колосецима и скретницама и горњег строја са контактном мрежом. Планирано је да до краја априла буду завршени сви колосеци, а паралелно се раде и портали и стубови конктактне мреже.
„Ми ћемо радове завршити како је и министар рекао, до краја јула. Током августа ће извођач радова спровести интерно статичку проверу и геометрију колосека и контактне мреже, а у првој недељи септембра „Немачке железнице“ ће изврштити проверу, динамичко тестирање брзе пруге којом ће у децембру бити пуштен комерцијални саобраћај“ – закључује Димоски.
Деоница брзе пруге од Београд до Суботице дуга је 210 километара.