Због проблема са очитавањем водомера који трају неколико месеци, многим Суботичанима у протеклом периоду стизали су увећани рачуни, због чега су се жалили надлежнима – на шалтер „Водовода и канализације“ стигне између 50 и 100 рекламација месечно, кажу у том предузећу, које у граду и приградским насељима броји чак 36.000 водомера.

Међу незадовољним потрошачима су и станари на адреси Максима Горког број 5, који кажу да су проблеми настали када је „Водовод“ престао да очитава потрошњу и када је посао преузела извесна фирма из Сомбора. За то су сазнали када су им стигли мартовски рачуни који су били као да пуне олимпијски базен – од 8000 па све до 12000 динара по стану. Испоставило се због тога што водомер није очитан чак пола године.

На наплату су им тако стигли папрени рачуни, како тврде станарке, обрачунати по новој, скупљој цени која важи од 1. фебруара, уместо по старој, када је вода утрошена.

Пракса ће бити таква да од сутра крећу нови „читачи“ по граду. Фирми која је очитавала водомере у јуну је истекао уговор, па расписана јавна набавка и ангажована је нова, а због раскорака водомери у кућама нису очитавани током јула и августа већ је узимана просечна потрошња као прошле године, док су у зградама очитавали радници „Водовода и канализације“, објашњава директор предузећа, Ђерђ Шугар.

Како директор даље објашњава, потрошња у зградама зна да варира и да буде много израженија него у кућама, нарочито ако у објектима има привредника, а да уколико станари сумњају у исправност водомера, он може да се пошаље на проверу.

Потрошачи могу да се региструју и за самочитаче, али како наводе надлежни, попуст не могу да им дају због тога што им закон такву могућност не дозвољава.