Компјутерска игрица „Папер Схарп“ ученика Техничке школе „Иван Сарић“ Луке Павићевића и Стефана Јовчића освојила је прво место на војвођанском полуфиналу 20. Међународног такмичења програмерских производа „Нојман“, одржаног протеклог викенда у Сенти. Игрица са математичким задацима може се бесплатно преузети, а Лука и Стефан чекају позив на наставак такмичења које ће се одржати у Мађарској.

Ученици четвртог разреда смера електротехничар информационих технологија, Стефан Јовчић и Лука Павићевић, били су први у категорији „Рачунарске игрице“. Игрица коју су направили током прошле године настала је са циљем да математику учини забавнијом, играчи учествују у математичким дуелима решавајући задатке који постају све тежи и тежи. Радња „Папер Схарпа“ одвија се у Италији и прати причу познатог математичара.

„Пошто знамо да је математика спорна неким ђацима, размишљали смо како да је учинимо што је могуће интерактивнијом за њих, да примамимо ученике да науче нешто ново. Некако смо дошли на идеју Италије, нашли и главног лика, па смо опширно радили на тему математичких дуела. На основу тога смо развили читаву идеологију игрице, након губитка главног лика од стране једног познатог математичара, креће његова прича након пораза у дуелу, јер је потценио свог противника“ – препричава Стефан.

Програмерски двојац први пут је заједно радио на пројекту, обојица планирају да упишу Факултет техничких наука у Новом Саду, а њихова игрица може се преузети бесплатно са сајта итцх.ио.

„Поделили смо посао на једнаке делове, где сам ја правио ту библиотеку где откључавамо нове формуле и задатке, а Стефан је на пример израђивао саме задатке, ја сам радио на математичким двобојима, а он је разрађивао причу. Ученици почев од основне школе могу да играју нашу игрицу, предвиђено је да док се игра постаје све теже, тако да може доста да се научи о математици“ – додаје Лука.

Такмичење „Нојман“ носи назив по чувеном мађарском информатичару, а ментори ученика били су професори Никола Крмпотић и Шандор Ленђел. Такмичари су били подељени у неколико категорија, након што су успешно презентовали своје пројекте и остварили запажене резултате на војвођанском нивоу такмичења, из школе кажу да очекују позив на финале, које ће се одржати почетком марта у Мађарској.

„У изради пројекта користили су програмски језик „Ц Схарп“ који уче на часовима, али су се додатно едуковали везано за дизајнерски и графички део, то се не учи на часовима, то су самостално изучили и потом спојили знање стечено ван часова са оним са часова и направили ову игрицу“ – каже њхов професор програмирања, Никола Крмпотић.

Поред Стефана и Луке, на такмичењу су учествовали и Милош Ристић, који је био трећи у категорији „Рачунарске игрице“, Александар Беркеш и Дарио Буљовчић, који су такође били трећи у категорији „Корисничке апликације“, док је у истој категорији Адам Михаљ добио похвалу.